اخرین بروزرسانی در تاریخ مهر 28, 1404 توسط سارا اوحدی
این روزها برندها فقط به دنبال «دیده شدن» نیستند؛ دنبال درست دیده شدناند. تو دنیای نمایشگاهها، جایی که رقابت تنگاتنگه، طراحی غرفه فقط یه دکور نیست؛ یه پیام تصویریه از ارزشهای برند. و وقتی این پیام با «پایداری» گره میخوره، تازه تفاوت واقعی شروع میشه.
همونطور که دکتر غلامی، مشاور طراحی پایدار و استاد دانشگاه علم و صنعت میگه:
«غرفهسازی سبز فقط بهخاطر محیط زیست مهم نیست، بهخاطر ذهن مخاطبه. برندی که پایدار عمل میکنه، در ذهن بازدیدکننده هم ماندگار میمونه.»
این حرف، سالها تجربه ما در شرکت کبیرسازان (kabirkarsan.com) رو خلاصه میکنه.
ما دیدیم چطور یه غرفه ساده، وقتی با اصول پایداری طراحی بشه — یعنی نور بهینه، مواد بازیافتی، و انرژی کنترلشده — تبدیل میشه به یه نقطه تمایز واقعی برای برند.
چالش واقعی در نمایشگاه ایران پلاست: برق رفت، ولی غرفه موند! ⚡

یکی از خاطرات ماندگار ما مربوط به نمایشگاه ایران پلاسته.
وسط کار، درست زمان اجرای غرفه سبز برند آرکا، برق کل سالن قطع شد!
هیچ غرفهسازی اون لحظه نمیتونست ادامه بده، ولی تیم کبیرسازان با یه تصمیم سریع، موتور برق صنعتی آورد و کار ادامه پیدا کرد.
در حالیکه بقیه غرفهها متوقف شده بودن، ما با کمک اون موتور برق تونستیم ساخت غرفه رو تا آخر روز برسونیم.
همه تعجب کرده بودن که چطور بدون برق شهری، تونستیم نورپردازی و نصب تجهیزات غرفه رو تموم کنیم.
اون پروژه بعدها بین مجریان نمایشگاه به عنوان یکی از سریعترین و حرفهایترین اجرای ساخت غرفه نمایشگاهی شناخته شد.
غرفهسازی سبز یعنی فکر کردن به فردا
غرفههای سبز فقط یه مد زودگذر نیستن. این نوع طراحی نشون میده برند داره به آینده و مسئولیت اجتماعی خودش فکر میکنه.
استفاده از چوبهای بازیافتی، رنگهای بدون بو و مواد کممصرف نهتنها باعث صرفهجویی در منابع میشه، بلکه حس اعتماد رو هم در مخاطب تقویت میکنه.
دکتر غلامی تو یکی از پروژهها گفت:
«طراحی پایدار یه هزینه نیست، یه سرمایهگذاری روی برندته.»
و دقیقاً همینه. وقتی برند نشون میده به سلامت محیط زیست اهمیت میده، مخاطب ناخودآگاه باهاش احساس نزدیکی بیشتری میکنه.
طراحی سبز چطور باعث کاهش هزینه هم میشود؟
خیلیها فکر میکنن طراحی پایدار یعنی خرج بیشتر، ولی تجربه ما نشون داده اتفاقاً برعکسه.
نور LED، چوب سبک بازیافتی و پنلهای چندبارمصرف باعث میشن هم زمان اجرا کم بشه، هم هزینه کلی پروژه پایین بیاد.
اگه دقیقتر بخوای بدونی هزینه ساخت یه غرفه سبز چقدره، یه سر به صفحه
هزینه غرفهسازی
بزن؛ اونجا کامل توضیح دادیم که چطور میشه با بودجه منطقی یه غرفه مدرن و پایدار ساخت.
تجربه برندها از غرفهسازی سبز
تو دنیا برندهایی مثل اپل یا سامسونگ سالهاست سراغ طراحیهای پایدار رفتن.
در ایران هم ما تو کبیرسازان این روند رو با واقعیت اجرایی ترکیب کردیم.
بهجای حرف، عمل کردیم: استفاده از MDF سبک بازیافتی، پارکتهای قابل بازیافت و نورپردازی هوشمند که با کمترین انرژی، بیشترین جلوه رو بده.
جمعبندی؛ غرفهای که نفس میکشد
در آخر باید گفت: غرفهسازی سبز فقط یه انتخاب نیست؛ یه دیدگاهه.
دیدگاهی که هم به محیط زیست احترام میذاره و هم برند رو متمایز میکنه.
وقتی بازدیدکننده وارد غرفهای میشه که با نور نرم، چوب طبیعی و حس آرامش طراحی شده، ناخودآگاه با برند ارتباط عمیقتری میگیره.
ما تو کبیرسازان سالهاست باور داریم که نمایشگاه فقط یه محل فروش نیست، یه صحنه برای نمایش «شخصیت برند»ه.
و با هر پروژهای که میسازیم، سعی میکنیم اون شخصیت رو واقعیتر، انسانیتر و ماندگارتر کنیم.
📞 تماس مستقیم با ما: 09125866830
برای ساخت غرفهای که سبز، هوشمند و متفاوت باشه، فقط یه تصمیم لازمه.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و محتوای آن ماهیت تبلیغاتی دارد. مجله خبری اوقات خوش مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات، نظرات و ادعاهای مطرحشده در این رپورتاژ ندارد و هرگونه مسئولیت حقوقی، مالی یا علمی مرتبط بر عهده آگهیدهنده میباشد.
